Eksperdid: mis muutub turunduses järgmisel aastal?

Turundus on muutumas, aga kas teatakse ka, kuhu poole või millised on turundustrendid täna, homme, ülehomme? Mis muutub tähtsaks, millele keskenduda, mis tagaplaanile jätta? Turundustrendide väljaselgitamiseks küsisime Denim Dream turundusjuhi Kaidi Laeva, Tele2 turundus- ja müügidirektori ja juhatuse liikme Kristjan Seema ning Tervise Arengu Instituudi kommunikatsiooniosakonna juhataja Helen Noormetsa käest mõned küsimused.

Millisesse suunda liigub turundus järgmisel aastal? Miks?

Selge on see, et turunduses tegija olla ning konkurentidest sammuke ees püsida, peab olema kursis ka turunduse suundadega tulevikus. Kaidi Laev tõi välja, et selleks suunaks on digimeedia, mis pakub rohkelt erinevaid võimalusi, alates sotsiaalmeedias suhtlemisest, e-poes ostlemisest kuni saadete vaatamiseni välja. “Digimeedia populaarsuse kasv mängib ka ettevõtte tegevuses suurt rolli, sest digimeedia ja tehnoloogia arenguga on võimalik pakutavaid tooteid ja teenuseid muuta paremini nähtavaks ning turundust muuta personaalsemaks ehk olla klientidele lähemal,” selgitas Kaidi Laev. Tuleb osata aimata klientide soove ja harjumusi. Lisaks suunata reklaami kindlale sihtgrupile.

Digimeedia üks olulisemaid eeliseid on võimalus turundustegevust täpselt mõõta ja analüüsida. Võimalik on näha andmeid, kellele, kuhu, millal, kui palju ja mille kaudu sõnum kohale jõudis. Helen Noormets rõhutas, et turundus muutub veelgi personaalsemaks kui see on praegu ning sellega käsikäes muutub ka turundus järjest rohkem mõõdetavamaksKuna tehnoloogia on niivõrd arenenud, siis tagasiside on muutunud kiireks ning oluliseks osaks ettevõttele, mis tähendab, et kasutajakogemus peab olema positiivne!

Kristjan Seema arvates on aga eelseisvate aastate märksõnaks hoopis lihtsus. „Kuna tehnoloogia areneb ning pakub uusi võimalusi teenuste ja toodete valiku osas ning info tarbimist läbi erinevate kanalite, on meil vähem aega keskenduda ning järjest rohkem hindame meile suunatud sõnumite mõistetavust ning toodete ja teenuste intuitiivset kasutamist,“ ütles ta. See tähendab, et näiteks tootearenduse vaatevinklist on tähtis mõista, kuidas planeerida oma toote või teenuse tellimist, ostmist, kohale toimetamist ning järelteenindust veelgi lihtsamaks nii, et klient reaalselt tunnetab enda väärtusliku aja kokkuhoidu. Sel ajal ei tohi ära unustada muidugi sõnumite saatmist läbi õigete kanalite. Tarbijaid ei taha, et neid jõhkralt segatakse, seega on õiged kanalid väga tähtsad. Siit tuleb välja digimeedia üks olulisemaid omadusi  – andmete mõõtmine ja analüüsimine. Korraliku andmetöötluse tulemusel saab kõiki sõnumeid saata just kuhu ja kellele parasjagu vaja.

Milline neist areneb kõige rohkem – sisuturundus, sotsiaalmeedia või traditsiooniline meedia? Miks?

Helen Noormetsa sõnul on keeruline  tõsta ühte teistest kõrgemale. „Tegelikkuses kasutatakse kõiki turundusliike olenevalt sihtrühmast ja eesmärgist. Näiteks, kui sihtrühm on piisavalt suur, siis traditsioonilised tulevad vägagi kasuks,“ lisas ta. Sotsiaalturunduses püütakse aga nende organisatsioonis muuta elustiile. Elustiilide muutmisel tuleb sõnumiga olla aastaid pidevalt nähtaval, samal ajal on vaja kasutada kanaleid, mis kaasaksid sihtrühma. Sisuturundust tehakse väga jõuliselt just kanalite poolel ehk rõhk on olnud pigem kvantiteedil.

Nutitelefon võtab võimust!

Kanalitest veelgi suuremat tähtsust hakkab omandama mobiiltelefoni osatähtsus ja nutitelefoni erinevad võimalused. Sel teemal ühtisid ka Kaidi ning Kristjani vastused. „Üha enam võtab turunduskanalina võimust just nutitelefon, mis võimaldab tõsta brändi tuntust ning toodete ja teenuste nähtavust, suhelda reaalajas olemasolevate ja potentsiaalsete klientidega ning kasvatada klientide lojaalsust,“ ütles Kaidi. Lisaks annab mobiiliturundus võimaluse ettevõttel end kliendile nähtavaks teha olenemata asukohast ning ajastPaljud ettevõtted on juba suutnud üle minna mobiilsele lojaalsusprogrammile, mis on kindlasti kasvav trend ka tulevikus. „Lähiaastatel killustuvad tarbijad veelgi enam erinevate kanalite vahel, mistõttu tuleb sõnumid kanalite jaoks sobivaks kohandada ning silmas peab pidama seda, et nutitelefon saab olema peamine seade, millega sisu vaadatakse,“ sõnas Kristjan.

Seega võiks öelda, et sisuturundus ja see, kuidas seda tehakse, on äärmiselt oluline. Eriti arvestades, et enamik inimesi kasutab nutitelefone, mida näpitakse igal pool ja igal ajal. Vaja on kasulikku sisu, mis läheb lugejatele korda ning kaasahaaravaid videoid. „Video on sisuturunduses kasvav trend, sest see on visuaalne ning võimaldab vaatajaga paremini kontakti luua,“ rõhutas Kaidi.

Millest peaks lähtuma turunduses järgmisel aastal?

Siinkohal on kõigil intervjueeritavate vastused üsna sarnased, mille võiks võtta kokku märksõnaga: kliendid ja tarbijad! Kokkuvõtlikult  – tunne klienti ning tea nende ootusi ja vajadusi. Väärtusta lojaalset klienti, täida tema ootusi ning proovi alati neid ületada, sest see toob ikka ja jälle nad tagasi ning samal ajal paneb soovitama just sinu toodet või teenust ka teistele inimestele! See on suust-suhu turundus, mis on täiesti tasuta ja töötab väga hästi, kui kliendikogemus on positiivne, toode või teenus konkurentidest parem või kui on suurepärane lojaalsusprogramm ja boonused.

Mis on veel oluline? Kaidi tõi välja ka andmebaasi olemasolu ja sellest juhitud turunduse tähtsuse ehk kui tahetakse, et turundustegevusel oleks tulemus, siis lihtsalt klientide andmete kogumisest ei piisa, vaid neid peab ka analüüsima. Ainult nii saab läheneda klientidele personaalselt ning seda õigetel hetkedel!

Jaga ka teistega:

Leave a Reply

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga